piątek, 19 kwietnia 2013

Adam Bunsch cz. 2

Zamieszczone w poprzednim poście zdjęcia przedstawiają witraże projektu Adama Bunscha, współpracującego ze słynnym krakowskim zakładem witrażu S.G. Żeleńskiego.


Adam Bunsch urodził się 20 grudnia 1896 roku w Krakowie; na stałe związał się z krakowskim środowiskiem artystycznym. Zasłynął jako malarz, dramaturg, wybitny pedagog. Studiował w Wiedniu i w Akademii Krakowskiej pod kierunkiem Józefa Mehoffera. Jest znany przede wszystkim z drzeworytów, witraży, polichromii; wśród których w przedstawieniach dominują flora i fauna.Jego twórczość pisarska pozostaje nieco w cieniu. Nie zdążyłam się z nią zapoznać- jednak gdy tylko wpadnie mi w ręce to będę mogła się w jakiś sposób do niej odnieść.
Podejmował również tematykę militarną, w czasie wojny. Służył w Polskich Siłach Zbrojnych w Anglii.Tworzył pod pseudonimem: Andrzej Wart.
Jednak zdecydowanie bardziej przypadły mi do gustu przedstawienia kwiatków, zwierzątek i dzieci w jego wykonaniu niż żołnierzy.
Zaprojektował też odznakę I Dywizji Pancernej Stanisława Maczka. Wygląda to tak:
I moim zdaniem wygląda to dobrze.

 Rzeczy, które dla mnie są zupełnie obłędne to drzeworyty, szkice, akwarele, pastele. Przedstawiam poniżej wybrane przeze mnie przykłady, które mam nadzieję, zachęcą do dalszego zainteresowania się tematem tego artysty.


















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz